fredag 15 juli 2011

Min favoritsjö och en glasflaska med saft


Ska man ha fika med sig till stranden så är det så mycket roligare och trevligare att ha saften i en glasflaska och  kakorna, (eller som i vårt fall) de nybakade muffinsarna i en fin burk. Det tycker i alla fall jag. Jag blir glad av sådana små detaljer och jag  riktigt mös med ett litet leende på läpparna när jag hällde upp saften till barnen igår när vi var och badade. Sen gillar jag att filten och barnen badkläder råkade matcha med burken också.


Vi var vid min favoritsjö igår. Där är så vackert och lugnt och rogivande. Jag skulle vilja åka dit varenda gång vi ska bada. Pojkarna gillar däremot en annan strand med massor av folk och där man inte kan bygga sandslott. Jojjan tar efter pojkarna lite och menar att det är för jobbigt att gå igenom skogen på väg dit. Lilla L är dock nöjd bara det finns vatten och en badring!


Barnens mormor fick följa med igår och till min stora glädje älskade hon denna strand lika mycket som jag! Jag har trott att hon inte skulle orka gå igenom skogen, därför har hon alltid bara följt med till den andra. Men se där hade jag fel! Och pojkarna begravde en myra under ett sandslott och skulle kolla om den var kvar nästa gång sa de. Så jag har stora förhoppningar om att min favoritsjö vinner mark undan för undan. I vilket fall måste vi ju åka dit nästa gång och se om myran är kvar. Eller hur! Och så kan jag ju alltid skylla på att mormor vill dit. Överbefolkade, larmande stränder är nämligen inte min grej. Inte alls. Dessutom finns det grodor vid den här mysiga sjön. What´s not to like liksom.

Inga kommentarer: