måndag 21 november 2011

Julig hätta till honungsburken



Insåg precis idag att det ju är 1:a advent på söndag! Jag som inte har den minsta lilla gnutta julkänsla. Nåja. Det rådde jag snart bot på. Det började med att jag skulle göra mig en kopp te och då såg honungsburken med sin blå hätta och rosa ros. Då fick jag plötsligt idéen att virka röda hättor med vit kant och vit ros att ha nu under advent och jul. En stund senare fann jag mig själv rotande bland mina garner på jakt efter de rätta färgerna och nu ikväll blev den första hättan klar. I min iver glömde jag att göra ett varv med vitt innan jag gjorde den lilla volangen, så den blev inte riktigt så fin som jag tänkt. Men, men. Den ser ju rätt trevig ut den här med och de följande hättorna jag säkerligen kommer att virka under de närmaste dagarna ska få ordentlig snövit kant. De ska de visst det.

ps Jag har fortfarande ingen riktig kamera, så därför får ni härda ut med små tråkiga mobilbilder. Men jag fyller ju både år i december och har julen framför, så vem vet. Det kanske dyker upp en ny kamera i något litet paket ds

Inga kommentarer: