lördag 11 februari 2012

Prima lördagsgodis

När mina barn prasslar med sina godispåsar till höger och vänster en dag som denna kan jag själv känna att jag ju också vill ha något lördagsgott. Godis går helt bort då jag inte äter socker nästan alls. Nötter har jag tröttnat lite på och mörk choklad 70 % äter jag ju en och annan bit av varje dag till kaffet. Så jag har inte vetat riktigt hur jag ska ge lördagen den där lilla guldkanten som är så trevlig.

Men nu har jag kommit på det. Jag kan ju äta mango! En mango har nämligen allt det där lilla extra. Det känns lite lyxigt, det är sött och gott och dessutom är det ju nyttigt. Jag skalar den och skär den i små plockbitar och så har jag också fått mig ett prima lördagsgodis!

(Min dotter som är sju år älskar också mango och sa idag att hon någon lördag ska använda endel av sin veckopeng till att köpa en alldeles egen mango! Och ögonen riktigt lyste om henne när hon sa det.)

Inga kommentarer: