fredag 30 mars 2012

Binda in bloggen till en bok?

Av en händelse gick jag i morse in och läste inlägg från 2008 här på min blogg. Och det var mysig läsning det! Målande beskrivningar av mina dagar då när alla barnen var små. Speciellt fastnade jag för det här inlägget om Nonno och Lilla L (som jag på den tiden tydligen kallade Bebisen). Så härligt att läsa om hur speciell relation de hade till varandra när hon bara var några månader gammal. Jag log hela inlägget igenom. Och jag tänkte att alla dessa inlägg jag gjort genom åren ju är finfina dokumentationer över barnens uppväxt. Tänk att jag suttit och skrivit ner allt detta. En ovärderlig skatt. Som en röd tråd ser jag också Guds hand över oss genom dagarna som ofta var tuffa med sjukdom och sömnlösa nätter. Liksom nu, bar han mig också då.

Nu tänker jag att jag verkligen borde se till att spara detta på något sätt så att det bevaras för framtiden. Tror jag hört någongång att man kan få sin blogg inbunden som en bok. Har ingen aning om vad det skulle kosta, men något sådant borde jag verkligen göra! Tänk bara om något skulle ske med bloggen och allt försvann! Hemska tanke. Har tänkt på detta förut, men nu måste jag verkligen få det gjort! Är det någon som har ett tips på hur man gör på bästa sätt, så tipsa mig gärna.

3 kommentarer:

smultron sa...

Vulkan bokförlaget kan man väl vända sig till, tror jag. Bara googla. Och jag känner igen det där med att läsa tidigare inlägg om livet med barnen. Läste ett förut idag, som hette Kärlek och kaos, mindes och blev alldeles varm. Det var världens bästa tid. :-D

Kram och trevlig helg!

makena sa...

Tack för det tipset! Hade aldrig hört talas om Vulkan. Spännande! Ska absolut kolla upp det närmare.

Lallamen sa...

Så festligt, jag har funderat i samma banor här också. Min lösning blev att jag börjat spara ner allting (av det jag vill ha med) som bilder och sedan har jag tänkt att göra en fotobok av det. ICAfoto brukar ha nedsatta priser ganska ofta på fotoböcker så det är min plan :-)