fredag 4 maj 2012

All skrivtid går till mitt manus

Hej alla läsare! Som ni märker duggar det inte precis tätt om blogginläggen. Mest beror det på att all tid jag kan få till går till mitt manus. Men mycket beror det också på att blogger ändrat inställningarna och det inte går att redigera sina inlägg. Detta inlägg skriver jag nu för andra gången, eftersom hela inlägget försvann då jag skulle ändra rubriken. Frustrerande. Minst sagt! Men mest beror det som sagt på mitt manus. Jag vill få ur mig berättelsen nu känner jag. Det närmar sig slutet, så första utkastet borde vara klart innan sommaren. Sedan tänkte jag följa Stephen Kings (ur hans bok Att skriva) råd och låta manuset vila i minst sex veckor innan jag börjar bearbeta det. Hur det ska gå återstår att se. Ser inte hur jag ska kunna låta bli att skriva så länge. Vem vet. Kanske börjar jag bombardera er med blogginlägg. Eller så kanske jag börjar på uppföljaren. Vi får se. Så länge önskar jag er alla en härlig vår med mycket sol och värme. Det kan vi verkligen behöva efter den bedrövliga april! Lev väl!

5 kommentarer:

Makena sa...

...och jag hade delat in inlägget så fint i stycken, men blogger väljer att publicera brödtexten i en enda klump i stället. Får väl byta bloggplats!!!

smultron sa...

Åh, kul att skrivandet flyter för dig! Lycka till med manuset och lev väl du också!

Hanna Markström sa...

Testa blogg.se ! Enkelt och väldigt bra.

Solfrid sa...

Kan inte vänta tills jag får läsa din bok Maria!!! Ska bli så spännande, lika mycket för barnen;) känns riktigt roligt att ha hittat en vän som har lika mycket skrivglädje som jag själv;) Jag började skriva små böcker för mina dockor och gossedjur innan jag ens själv kunde läsa bokstäverna:D min storasyster Hannah fick läsa upp det jag skrivit och jag blev alltid lika förtjust...jag glömmer inte den dan jag utan att veta om det, lyckats skriva min först mening:" Ole i do" ("Olle i toa") oj, vad vi skrattade då vi tänkte på Olle som ramlat ned i toaletten och att jag skrivit om honom fast varken han eller jag visste om det:D jag kan ha varit fem år vid det tillfället.

makena sa...

Haha Solfrid vilket gulligt minne!!! :) Och så roligt att du tar dig tid att kommentera!! Det är det minnen inte alla som gör :) Kramar!!<3