lördag 1 mars 2014

Blogg100

Precis nu gick jag med i utmaningen blogg100, som innebär att man ska göra minst ett blogginlägg om dagen i hundra dagar. Hm det känns verkligen som en utmaning att fixa detta. Men samtidigt har jag nyligen fått inspiration till att börja blogga igen. Hoppas denna utmaning kan hjälpa mig att hålla bloggen levande.

Känns viktigt att bloggandet inte dör ut och ersätts av Facebook, Twitter eller instagram, då det mer än någonsin behövs lite längre reflekterade texter. Själv har jag gått ur alla ovan nämnda sociala medier, då jag lätt fastnar och sitter där och klickar istället för att skriva ordentliga texter. För skriva behöver jag! Jag mår inte bra om jag inte skriver. Och av klickade på sociala medier blir jag bara splittrad och oharmonisk. Nej, jag ska vårda mitt skrivande och inte låta annat komma emellan. I dagarna har jag dessutom tagit tag i en ny bokidé också. Men mer om det imorgon. Jag ska ju som sagt blogga då med. Vill du också gå med i blogg100, kan du klicka på länken nedan och läsa om hur det fungerar.

Bisonblogg

Ses imorgon!


Inga kommentarer: