söndag 30 mars 2014

En liten plätt paradis på jorden


Jag är så oändligt välsignad! Tänk att jag bor bara en fem minuters promenad ifrån en alldeles ljuvlig plats att sitta på i solen. En sagolik fårhage med mossiga stenar, urgamla träd - vissa omkullfallna så de bildar världens bästa lekplats för barn - en vy som tagen ur 1900-talets Sverige med gamla ladugårdar, uthus och ett hundra år gammalt hus med ännu äldre ekar i trädgården.

Där får jag sitta och njuta av kvällssolen och fågelsången. Där får jag luta mig mot en solvarm sten och läsa en förtjusande bok. Tiden står stilla och jag får bara vara.

Må jag aldrig ta detta för givet. Må jag aldrig upphöra att känna djup tacksamhet för en sådan nåd. Tänk så många i världen som inte har en sådan plats att finna ro på. Men jag får bo just här. Alldeles intill en liten plätt paradis på jorden.

Inga kommentarer: