onsdag 30 april 2014

Dessa hans minsta!




De här underbara barnen har stulit mitt hjärta! Ser ni deras ögon? De tittar rakt in i min själ! Radha, Hopana och Aayush heter de. De bor i Calcutta under väldigt enkla förhållanden. Kanske i ett skjul i Calcuttas slum. Hopana är jämnårig med en av mina egna döttrar. Jag har aldrig träffat dem. Men ändå bor de i mitt hjärta. Genom Indianchildrens arbete för barn som dessa får de mat, rena kläder, hälsovård, sjukvård, utbildning och kärlek! De får chansen till ett värdigt liv. Utan detta, skulle de lätt kunna falla offer för barnarbete eller trafficking. Kan ni bara tänka er det? Sådana här dyrbara små oskyldiga själar i onda människors händer. Nej, tanken gör för ont! Men dessa tre små änglar har fått förmånen att bli räddade och jag har fått förmånen att ta dem till mitt hjärta och bidra till deras skolgång och räddning genom att bli månadsfadder. Och jag har förmånen att varje dag omsluta dem i Jesu armar genom mina böner. Tänk bara det! Och jag vet att det gör skillnad. Jesus älskar var och en av dessa barn så oändligt mycket! De är dyrbara skatter i hans ögon. Så ödmjukt tacksam att jag får göra något för dessa hans minsta!

"Allt vad ni har gjort för en av dessa mina minsta bröder, det har ni gjort mot mig." Matt 25:40

"Se till att ni inte föraktar någon enda av dessa små. Jag säger er att deras änglar i himlen alltid ser min himmelske Faders ansikte."  Matt 18:10

Inga kommentarer: