tisdag 8 april 2014

Färgernas hotell


Här i Turkiet bor vi just nu på ett hotell som heter: "The colours hotell". Jag började nästan skratta när jag såg det. Min man visste ju inte vilket hotell det skulle bli -han visste ju ingenting om hur resan var upplagd- och det råkade bara bli det här.

Men jag med min barnsliga tro ser det som att det är en liten blink från Gud. Hela den här resan känns som en underbar present från honom. En överraskning som jag inte kunnat vänta mig. Och så blir presenten inslagen i denna lilla detalj att hotellet heter: "Färgernas hotell".

De som inte känner mig fattar kanske inte vad som är speciellt med det. Men de som känner mig vet att jag verkligen älskar FÄRG! Jag äger nästan inga svarta eller vita kläder och inte ett enda grått plagg! Hela min garderob går i regnbågens alla färger just därför att jag inte trivs i kläder som inte är färgglada.

Och jag måste säga att jag ler gång på gång när jag går genom vårt hotell. Det är en härlig mix av färger överallt! Soffgrupperna i lobbyn går i gult, rosa och turkos. Alla väggar är målade i olika färger - inte tråkigt vitt. Pelarna som håller upp taket går i samma färger som fåtöljerna och vissa väggar är till och med randiga i flera färger. Överallt sitter det färgglada tavlor och en rad andra detaljer är färgglada. Utvändigt är fasaden färgglad, balkongernas väggar är färgglada och på taket sitter rubiksliknade kuber. Det hela kanske låter grötigt. Men allt harmoniserar väldigt bra och jag tycker det är fantastiskt!

Så roligt att vi fick hamna på just detta hotell. På det färggladaste hotell jag nånsin sett!

Just nu är nätet väldigt segt, men när det blir bättre lägger jag upp en bild.

Inga kommentarer: