måndag 26 maj 2014

17 kramar om dagen

Igår läste jag på någon blogg att barn behöver 17 kramar om dagen. När jag läste inlägget framkom det att det väl inte var vetenskapligt bevisat, men å andra sidan, vem skulle säga att det inte är sant? Jag blev såklart inspirerad att försöka ge mina barn 17 kramar idag.

17 stycken är rätt många, drygt en i timmen om man räknar att dagen är tolv timmar lång. Jag berättade i allafall om detta för Jojjan imorse och utmanade henne att hinna ge mig 17 kramar, innan jag hunnit ge henne 17! Hon hakade genast på och började kramas! Så härligt! Och nu ikväll kunde hon glatt konstatera att hon gett mig 23 kramar och vunnit!

Precis nu kom min 13-åring och undrade vad jag bloggar om. Jag berättade då om de 17 kramarna. Inte heller han var sen att haka på! Genast sprang han till pappa och sa att alla behöver 17 kramar om dagen för att må bra! Som om det var ett vetenskapligt bevisat faktum! Sen sprang han tillbaka till mig och började glatt ge mig kram efter kram. Vi är nu uppe i sexton. Den sista ska pappa få säger han.

Detta visade sig ju vara riktigt effektivt! Jag ska absolut försöka komma upp i 17 kramar om dagen. Lyckad jag med alla fyra barn och maken (!) blir det ju 85 kramar på en dag! Oj vad bra jag kommer att må!

Inga kommentarer: