tisdag 6 maj 2014

Fri som en fågel


Känner igen mig själv så mycket i den här tjejen. Fast hon bara är sex år har vi ett sånt samspel och sådana givande samtal. Ikväll låg vi och pratade och pratade länge medan de andra var ute och lekte "King" med pappa. Så mysigt! Och bilden här ovan är så typisk för henne. Precis som mig älskar hon att klättra. Smidig som en liten apa far hon upp i träd eller högst upp på lekställningens tak. Och här vid trädkojan där vi ofta leker, är hon den mesta tiden ovanpå taket, medan de andra håller sig inne i kojan. När hon ska ner svingar hon sig som Tarzan i en gren och hoppar. Så härligt! Jag gjorde precis likadant som barn. Var alltid högst upp av alla i träden. Jag trivdes på något sätt där uppe i höjden bland grenarna och löven. Kände mig fri! Jag tror det är något liknande denna lilla fria själ känner.

Inga kommentarer: